Komisja Europejska pracuje nad tym, aby już osoby w wieku 17 lat mogły szkolić się na kierowców ciężarówek. Nie oznacza to obniżenia wieku osób uprawnionych do kierowania pojazdami ciężkimi. Chodzi tylko o zdobycie doświadczenia w prowadzeniu i zapoznanie się z zawodem – u boku doświadczonego kierowcy. Jest to program wyłącznie szkoleniowy.
Przeczytaj także:
Weszły w życie ułatwienia w procedurze wydawania karty kwalifikacji dla kierowców zagranicznych (UE, WB, Szwajcarii i EFTA). Wprowadzono też obowiązek przetłumaczenia prawa jazdy dla kierowców tak egzotycznych krajów (np. arabskich, Chin itd). Ustanowiono też procedurę na wypadek utraty karty kwalifikacji kierowcy.
Testy dla kierowców zawodowych od grudnia 2023 r. prowadzone będą w formie elektronicznej. Nie ma jednak jeszcze katalogu pytań testowych. Zostanie on opracowany do 15 listopada br.
Nazwa tej inicjatywy może być myląca, bo dotychczas nie została ona formalnie zarejestrowana jako partia. Jest to inicjatywa członków grupy facebookowej „KZ Kierowcy Zawodowi”.
Projekt zmian w ustawie o transporcie drogowym, który zakłada zmiany w kwalifikacji wstępnej i okresowej, został przekazany do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych. Najważniejsze zmiany to sprawdzanie przez ITD, czy kierowca naprawdę był na szkoleniu, oraz wprowadzenie e-learningu.
GITD oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych przygotowały aplikację na smartfony dla kierowców wykonujących transport międzynarodowy. Jakie informacje są dostępne w aplikacji?
Ministerstwo Infrastruktury będzie zbierać informacje o incydentach zagrażających życiu kierowców i bezpieczeństwu ładunków. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, koniecznie postaraj się ją udokumentować i zgłosić.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »