Zadzwoń do eksperta i nagraj pytanie
Od 1 stycznia 2016 r. w Warszawie działają tylko cztery, należące do Inspekcji Transportu Drogowego, fotoradary stacjonarne. Pozostałe, które są własnością miasta, wiszą na masztach pod czarną folią. ITD i władze miasta debatują, jak przekazać je Inspekcji, ponieważ teraz tylko ona ma prawo korzystać z tych urządzeń.
Główny Inspektor Transportu Drogowego ostrzega firmy transportowe jeżdżące do Francji przed kontrolami przestrzegania tygodniowego odpoczynku przez kierowców. Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorcom grożą kary do 30.000 euro i rok więzienia.
Gminne i miejskie fotoradary pozostaną na razie owinięte czarną folią. Główny Inspektorat Transportu Drogowego na razie nie zamierza dostosowywać ich do systemu nadzoru nad ruchem drogowym. Operacja ta spowodowałaby spore koszty po stronie GITD.
Wbrew zapowiedziom nowego rządu ITD nie będzie zlikwidowana. Jednak działania Inspekcji będą znacznie okrojone i skupią się na przestrzeganiu przepisów o transporcie drogowym.
Jeżeli w wyniku kontroli funkcjonariusze znajdą wystarczające dowody pozwalające podejrzewać, że doszło do manipulacji w tachografie, będą mogli skierować pojazd do zatwierdzonego warsztatu na kontrolę. Takie zmiany planuje resort infrastruktury.
Prokurator Generalny wycofał z Trybunału Konstytucyjnego wniosek o uznanie części uprawnień Inspekcji Transportu Drogowego za niekonstytucyjne.
Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział, że Inspekcja Transportu Drogowego przejmie w zarządzanie system poboru opłat drogowych tzw. e-myto.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami