Filtruj treść
Filtruj

adr transport

Jaki jest dopuszczalny stopień napełnienia cysterny?

Dopuszczalny stopień napełnienia przy transporcie cysterną

Cysterny wracające na pusto a oznakowanie ADR

Czy cysterny wracające "na pusto" muszą być oznakowane ADR?

Zmiany ADR 2023

Najważniejsze zmiany w umowie ADR w 2023 roku

Umowa dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) aktualizowana jest w cyklach dwuletnich. Zmiany wchodzą więc w życie w każdym nieparzystym roku. Od 2023 r. zmienione zostały załączniki A i B Umowy ADR. Okres przejściowy, na dostosowanie się do nowych przepisów trwał do 30 czerwca 2023 roku. Uwaga: część przepisów (dział 1.6 „Przepisy przejściowe) ma inny termin wejścia w życie. Sprawdź zmiany w umowie ADR obowiązujące od 1 lipca 2023 r.

Doradca DGSA u nadawców

Przypominamy, że przedsiębiorstwa, które uczestniczą w przewozie towarów niebezpiecznych wyłącznie jako nadawcy – musiały wyznaczyć doradcę do spraw bezpieczeństwa nie później niż 31 grudnia 2022 roku.

Naczynia ciśnieniowe wielokrotnego napełniania

W części 1 pojawił się nowy podrozdział 1.1.4.7 (Naczynia ciśnieniowe wielokrotnego napełniania autoryzowane przez Departament Transportu Stanów Zjednoczonych Ameryki), który stanowi wdrożenie do przepisów ADR zapisów Umowy Wielostronnej M318, podpisanej przez Polskę 22.08.2019 roku. Umowa obowiązuje do 01.06.2023 roku.

Import gazów

1.1.4.7.1 (Import gazów) dopuszcza przywóz do Państw – Stron ADR naczyń ciśnieniowych wielokrotnego napełniania spełniających wymagania części 178, tytuł 49, Przepisów Federalnych USA z miejsca tymczasowego składowania do użytkownika końcowego.
W dokumencie przewozowym należy umieścić zapis: „Przewóz zgodny z 1.1.4.7.1”

Jak ustalić, czy odpady są wyłączone spod ADR

Jak ustalić, czy odpady są wyłączone spod ADR

Uczestnik przewozu towarów niebezpiecznych (w tym również odpadów niebezpiecznych ) musi wyznaczyć co najmniej jednego doradcę do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych. Czy istnieją jakieś wyjątki od tej zasady?

Czy towary ADR podlegają specjalnym ograniczeniom ciężarujpg

Czy towary ADR podlegają specjalnym ograniczeniom ciężaru?

Pytanie:  Jak prawidłowo załadować 17 DPPLI towaru niebezpiecznego na jednostkę transportową (plandeka albo firanka) z trzema osiami o długości naczepy 13,6 m. Każdy DPPL z produktem waży 1400 kg. Kto z punktu widzenia przepisów prawa odpowiada za przeładowanie jednostki transportowej?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy istnieje wzór załadunku towarów ADR?
  • Kto odpowiada za przeładowanie towarów ADR?
Jak oznakować kontenery pod kątem ADR

Jak należy oznakować kontenery pod kątem ADR?

Jak prawidłowo oznakować kontenery z punktu widzenia ADR przy przewozach drogowych krajowych. Kontenery wyjeżdżają z kopalni, następnie są transportowane do bazy naczepą podkontenerową, gdzie po zatankowaniu olejem napędowym będą wracały z powrotem. Kontenery nie są naszą własnością. Jakich dokumentów technicznych kontenerów możemy żądać od klienta, a jakie należy okazać podczas kontroli ITD lub innych uprawnionych służb? W jaki sposób kontenery muszą być oznakowane aby spełniały wymogi prawa o ruchu drogowym i ADR? Jak oznakować naczepę i ciągnik przewożące takie kontenery?

W przedstawiony zagadnieniu poruszone są dwie zasadnicze kwestie: pierwsza dotycząca oznakowania wymaganego przepisami umowy ADR oraz druga związana z dokumentacją wymaganą na kontrolach drogowych.

I. OZNAKOWANIE

W pierwszej kwestii wyjaśniam, iż podczas przewozu oleju napędowego (numer UN 1202) wymagane jest oznakowanie zarówno jednostki transportowej (ciągnik i naczepa) oraz oznakowanie samego kontenera.

Elementami oznakowania pojazdów, cystern oraz kontenerów używanych do przewozu materiałów niebezpiecznych są nalepki ostrzegawcze, tablice barwy pomarańczowej oraz znaki. Wymagania w zakresie oznakowania zawarte są w dziale 5.3 umowy ADR, gdzie w podrozdziale 5.3.2.2 wskazano wymagania dotyczące tablic barwy pomarańczowej, natomiast w podrozdziale 5.3.1.7 wskazano wymagania dotyczące nalepek.

Jednostki transportowe zawierające cysternę/kontener-cysternę przewożącą materiały niebezpieczne powinny być zaopatrzone na bokach cysterny lub na bokach każdej komory cysterny w tablice barwy pomarańczowej z numerem rozpoznawczym zagrożenia i numerem UN (w rozpatrywanym przewozie numer zagrożenia: 30, numer UN: 1202). Tablice powinny być umieszczone w sposób równoległy do osi podłużnej pojazdu. Zprzodu i z tyłu jednostki transportowej należy umieścić tablice pomarańczowe „gładkie” (5.3.2.1.1 ADR).

Przeczytaj także:

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak prawidłowo oznakować kontenery ADR?
  • Czy kontener powinien być oznakowany ADR również po rozładunku?
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x