Kierowca wyjechał o godzinie 03:00. Według planu miał jechać 4 godziny, po czasie tym zaplanowany był 1-2 godzinny dyżur (w tym czasie samochód był serwisowany), a po jego zakończeniu kierowca miał wrócić do bazy - kolejne 4 godziny. Zaplanowany czas pracy w tej dobie wynosił zatem 8 godzin (powrót do godziny 13:00). Pora nocna do ustalenia czasu pracy kierowcy wyznaczona jest w zakładzie na godziny 00:00-04:00, natomiast pora nocna wynikająca z Kodeksu pracy 22:00-06:00. W wyniku przedłużających się prac w serwisie kierowca odebrał naprawiany pojazd dopiero o godz. 13:00, a do bazy powrócił dopiero o godzinie 17:30, czyli po 14,5 godzinach pracy w tej dobie. Oznacza to, że nastąpiło przekroczenie dopuszczalnego czasu pracy powyżej 10 godzin z tytułu pory nocnej. Czy prawidłowym rozliczeniem czasu pracy w tym przypadku byłoby zakwalifikowanie godzin pomiędzy 03:00-07:00 oraz 13:00-17:30 jako godzin pracy (8,5 godziny), w tym godzin pomiędzy 03:00-06:00 jako nocne, natomiast czas pomiędzy 07:00-13:00 jako dyżuru 100% (nie wiedział jak długo będzie trwał postój związany z oczekiwaniem na odbiór pojazdu)? W zakładzie obowiązuje indywidualny rozkład czasu pracy kierowców. Pracują oni w systemie mieszanym (równoważny z przerywanym).
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: